מה בין קורונה, take away ורשויות מקומיות?

משבר הקורונה, הבידודים ההמוניים ותקופות הסגרים הובילו לזינוק משמעותי בצריכת שירותים מרחוק. בתחום האוכל חל גידול יוצא דופן בהזמנת שירותי take away וזה לא סוד, מסעדות שלא היו ערוכות למשלוחים- נמחקו מהמפה. גם הרשויות המקומיות הפסיקו בפתאומיות לקבל קהל ועברו לשירות טלפוני ודיגיטלי, איך בכל זאת מתמודדים בהצלחה עם התהליך? הכירו את המשמעויות שיש לקחת בחשבון במעבר לשירות מקוון
גלי מיכל חנן

גלי מיכל חנן

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
גלי מיכל חנן - המוניציפאלית.

הנחת יסוד – הקורונה היא הזדמנות.
זה לא סוד, לא כולנו חסידים של שינויים, אך אפשר להתבונן בקורונה כהזדמנות לשדרג את מערך השירות ברשות המקומית שלנו כמו גם את הקשר עם התושבים. אם עד עכשיו השירות הפרונטלי היה בגדר ברירת מחדל הרי שהשירותים הדיגיטליים חושפים אותנו להזדמנויות רבות לחסוך זמן יקר עבורנו ועבור התושבים שלנו. כך למשל מעבר מטופס פיזי למקוון, יאפשר לציבור למלא אותו מכל מקום ובכל זמן, דבר שלא התאפשר קודם לכן כשטיפלנו בטפסים רק באמצעות מפגשים פרונטליים.

אפיינו את קהלי היעד והשוני ביניהם
בשלב ראשון יש לאפיין את קהל היעד ברשויות המקומיות ולערוך מיפוי של ערוצי התקשורת הרלוונטיים באמצעותם תנהל הרשות המקומית את הקשר עימו. שונה בתכלית האופן בו ניצור קשר עם תושבים צעירים בני 18 מול תושבים ותיקים בני 70+. ככל שאנחנו בתור נציגי הרשות המקומית נדע לאפיין את הקהל שלנו באופן המדויק ביותר כך רמת התקשורת עמו תהיה איכותית ואפקטיבית.

בחרו ערוצי מדיה מדויקים לפעולה
אחרי שלב מיפוי ואפיון קהל היעד יש לערוך התאמה של ערוצי המדיה השונים באמצעותם נבחר להוביל את התקשורת עם התושבים. בעידן דיגיטלי עומדות בפנינו מגוון הזדמנויות בין אם מדובר על הקמת קהילות וואטסאפ סגורות מבוססות תחומי עניין, הקמת אזורים אישיים באתרי הרשויות לתושבים, טפסים דיגיטליים, מפגשי זום לטיפול באתגרים ועוד.

בצעו הכשרה מחודשת בתחום השירות לאנשי השירות
אם עד עכשיו נותני השירותים ברשויות המקומיות היו רגילים להעניק שירות פרונטלי באמצעות מפגשים פיזיים עם תושבים, משבר הקורונה יצר מציאות חדשה על פיה יש להכשיר את נותני השירותים ברשויות המקומיות למתן שירות טלפוני ודיגיטלי איכותי, רשויות שלא יעשו כך עלולות לחוות קריסה ממשית במוקדי השירות העירוניים וירידה דרסטית ברמת שביעות הרצון של התושבים.

הידעתם? אתם לא חייבים לעבור את השינוי לבד.
חברת Muniplus מבית זוויות מתמחה בפיתוח והטמעת תהליכים דיגיטליים ברשויות המקומיות וכן הצוות מתמחה באיסוף ובמינוף ידע ומידע חיוני היוצר דיאלוג רב ערוצי במגוון פלטפורמות. רגע לפני שתחליטו לשדרג את מערך השירות ואיתור המידע ברשויות המקומיות אתם מוזמנים להתייעץ עם סוללת המומחים של Muniplus שתסייע לכם לעשות את הצעדים המדויקים עבורכם ועבור איכות החיים של התושבים.

כותבת הטור היא גלי מיכל חנן, המוניציפאלית, בעלים ומנכ"לית Muniplus מבית זוויות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *