הגדלת מספר הקוראים באמצעות נראות ופרסונליזציה

למרות שאנו נחשפים למאות פרסומות, חדשות מיידעים אנו קוראים רק אחדים מבלי שבכלל שמנו לב לכל השאר. מה זה אומר על חווית ההנגשה? ואיך אפשר להגדיל אותה באמצעות הנגשה בהתאם לקהל המטרה?
גלי מיכל חנן

גלי מיכל חנן

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
המוניציפאלית muniplus הגדלת מספר הקוראים באמצעות מראות ופרסונליזציה

בדיוק כמו שקנייה היא חוויה. חוויה של מראות, מרקמים, ריחות וצבעים שמתחילה בעיצוב האריזה או חלון הראווה, כך גם חווית המידע שאנו נחשפים אליו במדיה המודפסת או הדיגיטלית.

"אם כולם חושבים אותו הדבר, סימן שמישהו לא חושב" גרגורי פאטון

דבריו של פאטון נפלו על אוזניה הקשובות של מאפייה, שהבינה שאם תעטוף כמו כולם את הלחמניות שלה באריזת צלופן סטנדרטית – אף אחד לא באמת ישים לב אליהן. אז היא השקיעה בעיצוב מארז מקורי, שבו ששת לחמניות הבריאות הן בעצם ריבועי בטן מחוטבים של מתעמל שמרים את חולצתו. מתוך כיס מכנסיו צץ כרטיס לפגישת היכרות בחדר כושר. התגובות לאריזה היצירתית לא איחרו לבוא: תוך חודש נמכרו קרוב ל 3,000 מארזים ולמעלה מ 200 מנויים לחדר כושר – המגלמים החזר עלות השקעה יוצא מהכלל בשיעור 115%.

כיצד גם אתם יכולים להפיץ את הבשורה באמצעות נראות מרשימה מותאמת לקהל היעד?

היופי הוא בעיני המתבונן – קהל היעד שלכם. לכן, לפני שרצים לבקש ממשרד הפרסום, דוברות או מעצבת גרפית, זכרו שיש לבטא באמצעות הנראות את אסטרטגית הפניה לקהל היעד על שלל רבדיה:

משכו תשומת לב – בעולם רווי גירויים חזותיים, קהל היעד הפוטנציאלי (הורים, רווקים, גיל שלישי, סטודנטים) מסתכלים קודם כל על הקנקן ורק אם הוא מספיק מושך ופונה אליהם הם יסתכלו על מה שבתוכו. עיצוב מפתיע בנוף של אריזות מונוטוניות יגרוף את מרב תשומת הלב. כמובן שהאלמנטים איתם משתמשים כמו (צבע, תמונה, פונט) צריכים להתאים לערכי העיר שלכם ולאופיו של קהל היעד.

הבליטו את ההבטחה שלכם – ניוזלטר פרסונאלי עם תמונה וכותרת מעוצבת ומרשימה שפונה לקהל היעד נותנת לפחות שתי יתרונות ייחודיות שיגדילו את תשומת הלב: אני פונה רק אליך ויש פה הזדמנות שחבל לפספס.

כמובן שאחרי שהבטחתם – הגיע הזמן לקיים. משמע צריכה להיות הלימה בין מה שהעטיפה מבטיחה לבין מה שהמוצר מקיים: What you see is what you get. כך תוכלו לענות על הציפיות, לעודד ביקורות חיוביות וחוזרת ולגרום לתושב המרוצה לשבח אתכם.

הפכו את מה שיש לכם להציע (כנס, הפנינג, שיתוף ציבור) לחוויה רב חושית – ככל שהנראות מפעילה יותר חושים, כך היא תמשוך יותר תשומת לב. דמיינו את עצמיכם נוגעים בגן המשחקים החדש בזכות הדמית תלת מימד או מרגישים את הערך שבמפגש בעקבות סרטון מקורי. מוצר שאפשר לראות, להרגיש ולהריח יזכה להעדפה של קהל היעד– שיהיו מוכנים לפנות מזמנם בזכות החוויה.

תנו לתושב ערך מוסף – האם יש בשורה חדשה, הטבה ייחודית, המשכיות? מהם היתרונות שהופכים את המפגש לכדאי במיוחד? התשובות צריכות להתנוסס בגאון בנראות ובכותרות בולטות. ההשפעה של נראות ופניה פרסונאלית על קבלת החלטה ושיתוף פעולה יכולה להיות מכריעה, ונובעת בעיקר מהנכונות להשקיע מחשבה במידע שמועבר אליי.

כמי שפיתחה מודל ייחודי לתקשורת עם תושבים בחברת MUNIPLUS רצוי תמיד לתמוך בהנגשת המידע באמצעות פלטפורמה טכנולוגית שגם מסייעת מצד אחד לאסוף ולנהל אותו בתוך הרשות ומצד שני מאפשרת לתרגם אותו באופן מידי מהרשות החוצה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *